井筒啓之プロフィール
1955年生まれ
1984年 日本イラストレーション展入選 1986年 長沢節に師事 1998年 講談社出版文化賞さし絵賞受賞 東京イラストレーターズ・ソサエティ会員 イラストレーションのご依頼は お問い合わせ こちらからお願いします コメント・トラックバックは今スパムが来ていますのでしばらくコメント・トラックバック不可にします。あしからずご了承下さい。 ここに掲載された画像の 無断転載を禁じます。 1955年生まれ 1984年 日本イラストレーション展入選 1986年 長沢節に師事 1998年 講談社出版文化賞さし絵賞受賞 東京イラストレーターズ・ソサエティ会員 イラストレーションのご依頼は お問い合わせ こちらからお願いします コメント・トラックバックは 承認制としました。 反映に時間がかかります。 ここに掲載された画像の 無断転載を禁じます。 リンク 井筒啓之のHP 井筒りつこのブログ TIS face book flickr creema カテゴリ
全体自己紹介 海の時計 空の冒険 装画&表紙 愛は乱暴 葦舟、飛んだ 文芸誌さし絵 8月の果て その他さし絵 広告関係 装幀 小説宝石表紙 フラワーデザイナー エスクァイア ジュン・アシダ 花時間 青山塾 展覧会出品用作品 渋谷東急ハンズHINT7 その他 仕事のあれこれ 生活のあれこれ ビビとチャコ 未分類 ブログパーツ
以前の記事
2015年 07月2015年 02月 2015年 01月 2014年 11月 2014年 07月 2014年 05月 2014年 04月 2014年 03月 2014年 02月 2013年 12月 2013年 11月 2013年 10月 2013年 09月 2013年 08月 2013年 07月 2013年 06月 2013年 05月 2013年 04月 2013年 03月 2013年 02月 2013年 01月 2012年 12月 2012年 11月 2012年 10月 2012年 09月 2012年 08月 2012年 07月 2012年 06月 2012年 05月 2012年 04月 2012年 03月 2012年 02月 2012年 01月 2011年 12月 2011年 11月 2011年 10月 2011年 09月 2011年 08月 2011年 07月 2011年 06月 2011年 05月 2011年 04月 2011年 03月 2011年 02月 2011年 01月 2010年 12月 2010年 11月 2010年 10月 2010年 09月 2010年 08月 2010年 07月 2010年 06月 2010年 05月 2010年 04月 2010年 03月 2010年 02月 2010年 01月 2009年 12月 2009年 11月 2009年 10月 2009年 09月 2009年 08月 2009年 07月 2009年 06月 2009年 05月 2009年 04月 2009年 03月 2009年 02月 2009年 01月 2008年 12月 2008年 11月 2008年 10月 2008年 09月 2008年 08月 2008年 07月 2008年 06月 2008年 05月 2008年 04月 2008年 03月 2008年 02月 2008年 01月 2007年 12月 2007年 11月 2007年 10月 2007年 09月 2007年 08月 2007年 07月 2007年 06月 2007年 05月 2007年 04月 2007年 03月 2007年 02月 2007年 01月 2006年 12月 2006年 11月 2006年 10月 2006年 09月 2006年 08月 2006年 07月 最新のトラックバック
お気に入りブログ
花嫁の裏方日々@好日 デザインのひきだし・制作日記 ライフログ
検索
その他のジャンル
ファン
記事ランキング
ブログジャンル
画像一覧
|
Today, we are joined by Hiroyuki Izutsu , he is an Illustrator. You can view his portfolio here.
FIRSTLY, CAN YOU EXPLAIN YOUR PROFESSION IN YOUR OWN WORDS AND HOW YOU CAME TO BE ABLE TO DO IT FULL TIME? I started to work as an illustrator from 35 years ago and was painting a motif of family and couple for advertising, such as posters and brochures. Now I have more work for publications and create an image for cover and inside of book. Since I decided to live with this profession, I have shown my work to a lot of people and even did some works which everyone didn’t like. Through these various experiences, I have tired my best on every single work, then I could manage to work with major advertising agencies and publishers. WHAT WAS YOUR EXPERIENCE WITH FORMAL EDUCATION – WAS PAINTING SOMETHING YOU STUDIED OR WAS IT DEVELOPED IN YOUR OWN TIME? When I started my career , I was almost self taught. As I became a professional, I went to leant from a respected forerunner illustrator in Japan. I have developed my style of painting thought many works. DO YOU WORK WITH AN ART DEALER OR GALLERY – OR IS EVERYTHING SET UP BY YOU? As I work as a commercial illustrator, I don’t have them either. WAS BECOMING A PAINTER FULL-TIME A DIFFICULT PROCESS? We’ve all heard the starving artist stories. I don’t think it would be that drastic, because it was what I really liked. I worked thought the era there was no computer and facsimile, I think that I was working in an inconvenient environment. WHAT INSPIRES YOU? Nothing in particular, really. But I see always what I see and feel from my daily life in my painter point of view, for example there is a situation of how to put a glass on the dining table and what I felt from the book and movie. I often can get an inspiration from that kind of memories. WHAT’S THE MOST CHALLENGING PROJECT OR JOB YOU’VE WORKED ON? For two years, I had been working on a spot illustration of series of novel on the newspaper , which I had to work in 3-4 hours a day.I challenged to create a new style of work everyday which was different style front what I already established. It was well received from many medias and peers. WHAT PROJECT OR JOB HAVE YOU HAD THE MOST FUN WORKING ON? It was the job that I answered 6. And my own landscape project, called “Don’t give up Japan” It was deeply shocked to see the land that has been affected by the Great East Japan Earthquake. But there are still a lot of beautiful scenery in that area of Japan and would like to introduce to the world. LASTLY, WHAT IS THE MOST SURPRISING THING YOU’VE LEARNT DURING YOUR TIME PAINTING PROFESSIONALLY? I realised that I am always still in developing all the time, even I draw many years. And there is no end. I will keep drawing if there is a possibility to improve my work. It will not be a professional if you don’t want to push yourself. Interviewed by Troy Hall Translated by Agent Hamyak
by izutsujimusyo
| 2014-07-24 19:00
| 仕事のあれこれ
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ファン申請 |
||